Friday, May 15, 2009

Selamat Hari Guru!!!!

Salam.....

Selamat hari guru aku ucapkan kepada guru-guru aku yang banyak mengajar aku baik dan buruk....juga kepada guru-guru aku yang banyak mencurahkan ilmu kepada aku dan bersabar dengan karenah aku time aku sekolah dulu... minatk maaflah kalo ade terkutuk kat belakang yek...heheheh (mcam hari raye la pulak...kekeke)... juga pensyarah2 di UTM yang banyak tolong dan bantu aku....

selamat hari guru juga kepada teman-teman dan sehabat-sahabat,ikhwah dan akhowat yang bakal bergelar seorang guru atau pun yang dah jadi guru.... semoga bakti kalian mendapat rahmat dari ALLAh hendaknya.... terimalah, nasyid dari aku... errr, dari kumpulan mane aku tak ingat....saujana kot....heheheh

Terima Kasih Guru

Seorang insan di tabir malam,
Tersenyum di balik kepayahan,
Tidak kenal jemu mencurah ilmu,
Luas lautan baktimu guru.

Kau membentuk akhlak diri,
Agar menjadi insan berbudi,
Menyuluh gelita malam,
Terangi kehidupan.

Sayup di hatimu,
Walau pedih jiwamu,
Kau mendidik tanpa jemu,
Hanya mengharapkan,
Sinar kejayaan,
Doa restu dikau iringkan.

Terima kasih,
Cahaya hatiku,
Tulus suci kasihmu,
Oh Tuhan… Rahmati guru.

Wahai guruku yang tercinta,
Kan ku ingat segala jasamu,
Harapanmu pasti ku kotakan,
Agar menjadi insan gemilang.

SELAMAT HARI GURU !!!

No comments: