Saturday, August 16, 2008

Dialog Anjing dan Lembu....

LEMBU: Hai anjing, apa habaq? Macam ada yang tak kena saja?

ANJING. saya tengah tension ini. mahu saja saya gigit manusia tadi.

LEMBU : eh?Kenapa?

ANJING. saya lalu tepi dua orang mansuia lelaki dan perempuan yang sedangberkepit. tiba-tiba si lelaki terperanjat dan terus melompat dan berkata "hoianjing, pergi jauh2,najis!".

LEMBU: Ya, lah.anda kan haram. Najis tahap berat bagi manusia. Biasalah tu.

ANJING: Kalau saya najis sekali pun, kalau dia tersentuh saya, boleh disamak.Yang dia sentuh dan raba2 awek dia tu apa? boleh ke nak samak dosa?

LEMBU: Betul tu. Memegang wanita yang bukan mahramnya tanpa ikatan yang sah,lebih dahsyat kenajisannya daripada memegang anda anjing,malah tak boleh sucisekalipun di samak.

ANJING:wah.. ayat anda memang power la... manusia kena ubah pepatah "Pandai macam LEMBU"

No comments: